Banff National Park

20 juli 2015 - Banff, Canada

We slapen een beetje uit, ontbijten bij het motel met een Continental Buffet. We vertrekken van River Crossing Motel als de regen is opgehouden om 11 uur. Het is rond de 20 graden en naar het zuiden ziet het er donkergrijs van de regen uit.

We hoeven maar 125 km te rijden en doen er de hele dag over want overal zijn prachtige meren, bergen en gletsjers en uitzichtpunten om dat allemaal goed te kunnen bekijken. Het is hier net als bij Jasper erg toeristisch op de bekende punten. Bij lake Louise is het een gekkenhuis aan mensen en kano's (met bruidspaar, dat is dan wel wer leuk). Het minder bekende Bow meer heeft een minstens zo mooi uitzicht op de Bow Gletjser. We kiezen de rustiger Bow Valey Parkway. Die is rustiger en heeft mooie uitzichtpunten en we stoppen bij Johnston Canyon voor nog 3 km wandelen naar de watervallen in de Johnston Creek. We komen veel eekhoorns tegen (en veel mensen).

Om 7 uur zij we eindelijk in Bannf bij het hotel. Ik ben behoorlijk verreist en wil alleen nog maar een pizza bij BP en slapen. Dat doen we dus.