Verplaatsing naar Jasper in de Canadian Rockies

17 juli 2015 - Jasper, Canada

We hebben gisteravond alle koffers al in de auto gezet zodat we direct na het ontbijt van half 9 weg kunnen. Het is helder en een graad of 15 als we wegrijden. In de loop van de dag schommelt de temperatuur rond de 20 maar het trekt wel helemaal dicht en als we in Jasper aankomen regent het. We rijden de yellowhead highway. Door dalen, langs meren en groene heuvels en de laatste 50 km gaan we Jasper National Park in. We hadden al een toegangskaart voor alle Canadese parken aangeschaft en konden zo doorrijden.

Van Mount Robson, de hoogste berg van Canada, is de top in de wolken. Je kan aan de witte ribbels zien dat het onlangs gesneeuwd heeft. De tijd gaat een uurtje vooruit want we komen in de provincie Alberta. Verder komen we nog Mount Fitzwilliam tegen en andere mooie rots-bergen!

In Jasper zijn we even de weg kwijt maar eenmaal bij The Pine Bungalows zijn we helemaal tevreden, ondanks de regen. Leuk huisje met kookgelegenheid. De regen trekt weg en we krijgen mooie bergen in de omgeving te zien en de dieren die hier op het bungalow-park leven.

We koken zelf: pasta met saus en gaan op tijd naar bed.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade