Verplaatsing naar Stewart

10 juli 2015 - Stewart, Canada

We slapen een beetje uit maar ik ben al om half 8 wakker, ga douchen en naar buiten om te pinnen: Three blocks at your left. Daarna loop ik nog wat in het stadje rond, op de weg terug vind ik een café en bestel een latte met een dubbele espresso. Ik krijg vervolgens één beker en vraag naar de espresso, die was in de latte gedaan. Even later loop ik met beide koffies naar het hotel terug. Egbert heeft met zijn moeder gebeld.

We gaan ontbijten in het hotel en om 10 uur rijden we weg. Maar eerst naar een winkel voor kleding. Die vinden we, en we vinden daar shirts, een broek en een bloes. Dan echt op pad, even in de verkeerde weg gereden (hoe lukt het je met welgeteld twee wegen) maar dan zegt de tomtom volg deze weg voor 186 km.

Langzaam veranderd de omgeving van puur dennenbos naar gemengd bos en soms hele stukken alleen berkenbos. We lunchen halverwege in Kitwanga. De bediening is helemaal indiaans en de tafels zijn mooi bewerkt door een bekende native kunstenaar.

Het laatste stuk gaat over de Glacier High way, waar natuurlijk gletsjers te zien zijn. De bear glacier is prachtig en komt uit in een meer. Je kan duidelijk zien dat hij de laatste jaren flink kleiner is geworden, de morenen lopen veel hoger en verder door.

Stuwart is een weids dorp met veel huizen te koop en veel leegstand. De 5th street is de hoofdstraat waar ook ons hotel, Ripley Creek Inn, is gelegen. Het bestaat uit allemaal verschillende huizen in vrolijke kleuren, wij zitten in Raven. Hoognodig moet de was gedaan worden en we vinden een laundry. Na het wassen en drogen moet het nog ff uitgehangen worden, de kamer hangt vol. We eten bij Silverado Café. Ik een Griekse salade en Egbert lever met uitjes en bacon, erg lekker allemaal en vriendelijke bediening.

Er is internet en we appen met de familie. Het internet echter is zo traag dat verder niets ge-upload kan worden.